Cenova Gezisi

Yılbaşı sabahı uyku sersemi aldığımız biletlerden ikincisi de İtalya’ya idi. Emre’nin ailesiyle gideceğimiz bir gezi olduğu için oldukça heyecanlıydık. Hem kalabalık bir ekiple gezmek oldukça keyifli olacaktı. Gel zaman git zaman uçağın kalkma zamanı geldi.

havalimaninda_bekleyis

Havaalanları bizde bağımlılık yapmış olsa da uçağımız rötar yapmadan, zamanında kalktı ve Milano’ya vardık. Milano gezisini dönüşe bıraktığımız için kiraladığımız araçları alıp doğruca yola koyulduk. Güneşli bir İtalya bizi bekliyordu. Yağmurlu bir İstanbul’dan sonra çok iyi geldi. İlk benzinlikte durma kararı almıştık. Bütün gezimiz boyunca çok kere karnımızı doyurup, kahve içtiğimiz AutoGrill ile karşılaşmamız da bu şekilde oldu 🙂

italya_autogrill

Bizde de yeni yeni örneklerini görebileceğiniz içerisinde sıcak içecek ve sandviçler bulunan bu benzinlikler hayat kurtarıcı oluyor gerçekten. İtalya’da olduğumuzu kanıtlarcasına bizi hiç mutsuz etmeyen lezzetli kahveleri de her molamıza ayrı bir keyif katıyor.

italya_otoban

Hava çok güzel evet ama yollar da ayrı güzel. Her yer yemyeşil baktıkça içi açılıyor insanın. Yollar biraz virajlı, otoban fiyatları da parça parça ödeseniz de toplama vurduğunuzda biraz fazla çıkabiliyor. Bunları sorun etmem derseniz araç kiralayıp gezmek sizin için de oldukça keyifli olacaktır. Yaklaşık 2 saat süren bir yolculuk sonrası Milano’dan Cenova’ya varıyoruz. Otele yerleşip doğru merkeze iniyoruz.

İlk durağımız Piazza De Ferrari

piazza_de_ferrari

Cenova gezisi için güzel bir başlangıç noktası diyebiliriz. Güzel, küçük bir meydan. Etrafı inceledikten sonra harita yardımıyla Cenova Katedrali‘ni buluyoruz. Fazla vaktimiz olmadığı için dışarıdan bakmakla yetiniyoruz. Katedral fotoğraf karesinde yer almıyor ama önünde bir fotoğraf çektirmeyi ihmal etmiyoruz 🙂

cenova_katedrali

Autogrillde pizza yemediğim için gezerken karnım acıkıyor. Buraya gelmişken focaccia denemeden dönmek olmaz katedrale çok yakın bir konumda bulunan Pan Per Focaccia‘ya giriyoruz.

pan_per_focaccia

Dışarıdan pek ilgi çekici görünmese de içerisi oldukça sevimli. Focaccia yemek için daha uygun bir yer bulamazdık.

pan_per_focaccia_cenova

Focaccia dışında pizza benzeri çeşitler de bulunuyor.

genova_focaccia

Okunuşu konusunda servis yapan ablayla anlaşamadığımız için sade focaccia alıp çıkıyoruz. Diğerlerinin ismini söyleyemedik diye azar yemekten korkar hale geliyoruz. Focaccia taze ve lezzetli. Bildiğiniz yağlı ekmek bir atraksiyonu yok.

Biraz daha yürüyerek Cenova’nın sahil kısmına ulaşıyoruz. Sahilde şu gemi dışında ilgimizi çeken bir şey olmuyor.

cenova_gemi

Sahil boyunca çanta ve saat satan çok sayıda satıcı görebilirsiniz. İtalya çok yönüyle bize benziyor. Bu seyyar satıcılar da bizdeki gibi. Uçuk rakamlardan başlayıp sürekli indirim yaparak size bir şeyler satmaya çalışıyorlar. Sahildeki tek havalı gemi bu değil. Benim bir diğer favorim de şu;

cenova_sahil_tekne

Sahil gezisi bittikten sonra Emre navigasyon işini eline alıyor. Cenova’yı ayaklarımızın altında göreceğimiz manzara için peşine takılıyoruz. Yolda gördüğüm güzel arka fonlu ortamlarda fotoğraf çekilmeden edemiyorum.

cenova_sokaklari

Uzun bir süre gittikten sonra umutlarımızın tükendiği anda Emre’nin götüreceği yere varıyoruz. Manzara gerçekten mükemmel.

cenova_manzara

Uzun süre burada kalıp güneşin batışının ve manzaranın keyfini çıkarıyoruz. Güzel havanın da etkisiyle tatlı hakkımızı dondurmadan yana kullanmak için dondurmacıya gidiyoruz.

cenova_dondurma

Dondurma çeşitleri oldukça fazla ben iki top istiyorum fakat porsiyonlar çok büyük tek topu bile yetebilir. Ben hepsini yiyemedim.

cenova_dondurmaci_onerisi

Mekan adres ve ayrıntılı bilgi için -> Don Paolo

Dondurma ve focaccia ile geçiştirdiğimiz midemiz artık gerçek yemek ve Pizzaaa diye bağırıyordu. Gezimiz boyunca midemiz karbonhidrata doymayacaktı 🙂 Dışarıda oturma yeri var diye gittiğimiz yer yemek servisi yapmadıklarını söyleyince üst katındaki yeri önerdi. Dışarda oturma planımızı erteleyerek midemize kulak veriyoruz.

cenova_pizza_restoran

Genelde lokallerin takıldığı küçük ve sevimli bir yer burası. 8 kişi olduğumuz için büyük bir masayı kapatıyoruz. Yemek öncesi hoş geldiniz içkilerini bir dikişte bitiriyoruz. Önceden gelen ekmekleri de biraz tırtıklıyoruz.

cenova_margharita

Riske girmek istemiyorum margherita söylüyorum. Çok lezzetli. Yanında da öneri üzerine tercih ettiğimiz şarap ile birlikte keyifli bir akşam geçiriyoruz. Fiyatları da oldukça uygun 8 kişi için toplamda 100€ ödüyoruz.

Restorandan çıkıp kahve içmek için yer arasak da bulamıyoruz. Baktığımız yerlerin çoğu erkenden kapanmıştı. Ertesi gün Cinque Terra bölgesine gideceğimiz için dinlenmek üzere otele geçiyoruz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...